În anul 1912 inginerul L. M. Levi, aflat la comanda Societății Feroviare Moscova-Vindava-Rîbinsk, a propus o locomotivă cu formula 1-4-0, cu motor tandem-compound cu patru cilindri, cu mecanism Allan de distribuție a aburului, culise în interiorul șasiului și boghiu frontal Bissel cu o singură osie.
Chiar dacă reparațiile și întreținerea locomotivei erau dificile, din cauza nenumăratelor particularități constructive, aceasta era puternică, se înscria ușor în viraje, nu afecta negativ linia și a rămas la fel de populară timp de câteva decenii. Acest tip de locomotive a fost comandat de căile ferate Riazan-Ural, Moscova-Kiev-Voronej și de Sud-Est. S-au construit, în total, 477 de locomotive.
Imaginea locomotivei proiectate de Levi apare pe timbrul poștal cu nominalul de 3 kopeici (Michel SU 4822) pus în circulație pe data de 23 februarie 1979. El face parte din cea de a doua serie filatelică dedicată istoriei locomotivelor rusești, machetată de N. Kolesnikov, are dimensiunea de 66 x 33 mm, dantelura de 11¾ unități și a fost tipărit în 7.000.000 exemplare.
Această serie de locomotive o mai întâlnim și pe o marcă poștală emisă de Ucraina în 2005, cu valoarea nominală de 70k.
Publicitate
02 septembrie 2022
Locomotiva soviectică, seria ShCh, tip 1-4-0
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu