Locomotiva cu abur, tip 1-3-0, seria D, a fost prima locomotivă construită de fabrica Alexander în 1845 pentru calea ferată Petersburg-Moscova. Chiar dacă a fost prima locomotivă de serie rusească, din păcate nu a fost păstrat nici un exemplar.
Inginerii care au fost angajați în construcția de materialului rulant au fost absolvenți ai Institutului din Sankt Petersburg al Corpului Inginerilor din Comunicații. La construcția primei locomotive s-a muncit atât ziua cât și noaptea, cu lumina torțelor fumurii și a lămpilor cu ulei. În martie 1845, sub strigătele entuziaste ale unei mulțimi uriașe de petetersburgezi, care s-au adunat în curtea uzinei, din atelierele fabricii a ieșit locomotiva nr. 1, denumită ulterior seria „D”. Litera D, probabil, provine de la inițiala numelui designerului-inginer Dokuchaev. Aceste locomotive 1-3-0, nu au mai fost folosite nicăieri în lume. Axa din spate a fost plasată în spatele părții de acoperire a cazanului.
În anul 1987, administrația poștală sovietică a emis prima serie de timbre dedicată istoriei locomotivelor rusești. Emisiunea, pusă în circulație pe data de 20 aprilie, era compusă din cinci mărci poștale. Timbrul, cu nominalul de 2 copeici, reproduce imaginea locomotivei 1-3-0 fabricată în 1845. Marca are dimensiunea de 65 x 32,5 mm, dantelura, în pieptene, de 11¾ unități și tirajul de 7.100.000 exemplare.
Imaginea locomotivei de pe marca rusească seamănă izbitor de tare (după mine) cu cea a unei locomotive care apare pe marca poloneză, cu valoarea nominală de 3 zloți, emisă în anul 1976 în onoarea lui Josepg Harrison. Să fie doar o simplă coincidență sau cele două locomotive au un istoric comun?
Inginerii care au fost angajați în construcția de materialului rulant au fost absolvenți ai Institutului din Sankt Petersburg al Corpului Inginerilor din Comunicații. La construcția primei locomotive s-a muncit atât ziua cât și noaptea, cu lumina torțelor fumurii și a lămpilor cu ulei. În martie 1845, sub strigătele entuziaste ale unei mulțimi uriașe de petetersburgezi, care s-au adunat în curtea uzinei, din atelierele fabricii a ieșit locomotiva nr. 1, denumită ulterior seria „D”. Litera D, probabil, provine de la inițiala numelui designerului-inginer Dokuchaev. Aceste locomotive 1-3-0, nu au mai fost folosite nicăieri în lume. Axa din spate a fost plasată în spatele părții de acoperire a cazanului.
Timbrul polonez emis în 1976. |
Imaginea locomotivei de pe marca rusească seamănă izbitor de tare (după mine) cu cea a unei locomotive care apare pe marca poloneză, cu valoarea nominală de 3 zloți, emisă în anul 1976 în onoarea lui Josepg Harrison. Să fie doar o simplă coincidență sau cele două locomotive au un istoric comun?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu