Publicitate

21 mai 2023

Pizza și filatelia

Franța, 2008 (Mi #4500).

Sunt gurmand, iar cei care mă cunosc știu asta. Dar când vine vorba despre pizza... îmi vine să-mi ling degetele, doar când mă gândesc. De fiecare dată când ajung într-o locație nouă, mereu comand câte o specialitate nouă de pizza pe care nu am încercat-o până atunci.

Sao Tome şi Principe, 2009 (Mi #BL717).
Pizza și filatelia pot fi două subiecte aparent neînrudite, dar au făcut parte dintr-o conversație despre mâncărurile preferate și timbrele cu alimente, la una dintre ședințele cercului filatelic pe care îl coordonez. La prima vedere părea puțin probabil să găsesc un timbru cu o felie de pizza pe el, dar cu puțin efort în căutare surprizele nu au încetat să apară. 

Franța, 2004 (Mi #3797).
Este adevărat, am avut de căutat prin sute de mărci poștale, deoarece există multe timbre frumoase cu imagini de mâncăruri din toate continentele lumii. Cu toate acestea, dacă ești interesat de filatelie și îți place pizza și îți dorești realizarea unui exponat pe această temă, poți încerca să colecționezi și timbrele cu anumite ingrediente din pizza, cum ar fi roșii, brânză, busuioc, ardei iute și altele. Este interesant să descoperi cum diverse culturi își reprezintă alimentele tradiționale pe timbre și poate fi o modalitate distractivă de a-ți extinde colecția de timbre.
Japonia, 2021 (YvT #10847).
Pizza este un fel de mâncare originar din Italia (cu toate astea timbrele cu pizza găsite de mine nu provin din Italia), constând într-o crustă plată de aluat de pizza acoperită cu sos de roșii și brânză, la care se pot adăuga diverse ingrediente, precum ciuperci, ardei, ceapă, măsline, bacon, salam, ș.a. Pizza se coace în cuptorul pentru pizza, iar după coacere poate fi servită tăiată în bucăți. Este unul dintre cele mai populare feluri de mâncare din lume și este consumată în diverse forme și combinații în mai multe țări.
Să nu uităm că pizza are și o zi a ei, când pe 9 februarie a fiecărui an este sărbătorită la nivel internațional. Voi ce timbre cu pizza aveți în colecție?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Publicitate

Persoane interesate