|
Saint Vincent şi Grenadines, 1984 (Mi #740) |
Locomotiva Novelty 0-4-0T a fost construită în 1829 în Marea Britanie de către firmele Braithwaite și Ericsson. Era o locomotivă cu aburi cu roți acționate de pistoane cu o capacitate de tracțiune de aproximativ 4 tone.
Locomotiva a fost construită pentru a participa la prima cursă de locomotive din lume care a avut loc la 1 octombrie 1829 la Rainhill, lângă Liverpool.
|
Benin, 1997 (Mi #999) |
A concurat cu alte șase locomotive și, deși nu a câștigat cursa, a reușit să atingă o viteză impresionantă de 48 km/h.
Designul locomotivei Novelty a inclus o serie de inovații care au făcut-o mai eficientă și mai ușor de manevrat decât alte locomotive ale timpului. De exemplu, roțile mari cu spițe subțiri au permis o viteză mai mare, în timp ce distribuția puterii pe toate cele patru roți a făcut ca tracțiunea să fie mai uniformă și mai puternică.
|
Laos, 1988 (Mi #1095) |
În ciuda performanțelor sale impresionante la cursa din Rainhill, locomotiva Novelty nu a devenit populară în rândul operatorilor feroviari datorită fiabilității sale reduse și a faptului că nu era atât de puternică ca alte locomotive ale vremii. Cu toate acestea, este o locomotivă istorică importantă, fiind una dintre primele locomotive cu aburi din lume și un exemplu reprezentativ al progresului tehnologic din secolul al XIX-lea.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu