Resicza este prima locomotivă construită în sud-estul Europei, la Reșița, în anul 1872. A fost realizată după modeul Szejul adus în 1871 (proiect: John Haswell - primul director al fabricii austriece; fabricație: StEG Vinena, număr de circulație 1). Așadar locomotiva Resicza a primit numărul de circulație 2 fiind prima locomotivă cu abur cu ecartament de 948 mm de fabricație StEG și construită la noi. Iată și câteva caracteristici tehnice: tip: Bt-n2, lungime: 4470 mm și forță de tracțiune: 1125 kgf. Au urmat alte două locomotive similare, BOGSAN și HUNGARIA, cu numerele de circulație 3 și 4, cea din urmă fiind prezentată în 1873 la Expoziția Universală din Viena. Până în anul 1964 au fost construite 1461 de astfel de locomotive. Pentru a marca această manifesatre Forumul Democratic al Germanilor din județul Caraș-Severin și Asociația Germană de Cultură și Educație a Adulților din Reșița au lansat un plic filatelic ocazional. Cu același prilej a fost confecționată o ștampilă filatelică ocazională care este folosită la oficiul poștal nr. 1 din Reșița în data de 9 iunie 2022. Pentru a imortaliza momentul ne-am alăturat și noi prin realizarea unui plic aniversar.
Publicitate
09 iunie 2022
Resicza - 150 de ani de la fabricarea primei locomotive pe meleaguri românești
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu