Publicitate

24 iunie 2022

Centenarul locomotivei electrice trifazate E.431

E.431 a fost prima locomotivă trifazată pentru trenurile de călători care a avut un tren de rulare cu patru axe motoare, pentru a crește masa aderentă și a distribui mai bine forța motrice. Axele motrice finale au fost cuplate într-un boghiu cu axa de sprijin adiacentă (tip boghiu Zara). Această soluție adoptată, de asemenea, în multe alte locomotive a permis o înregistrare mai bună în curbă, având în vedere traseul în general întortocheat al liniilor din Italia. Din cele două motoare, o bielă triunghiulară a acționat ca transmisie primară către a doua punte de acționare în raport cu cabina din față; bielele orizontale au transmis mișcare de la primar la celelalte axe cuplate. Roțile erau de tipul celor utilizate la locomotivele cu abur, cu contragreutate de echilibrare și manivele de 90°.
Pe un cadru robust era o cabină centrală în care cele două motoare de tracțiune, care puteau fi demontate de jos, „controlerele”, erau de asemenea amplasate diametral opuse băncilor de conducere. La capete erau două proiecții alungite în care erau amplasate echipamentele auxiliare, ventilatoarele, reostatul, compresoarele și rezervoarele de frână, precum și un comutator de mers înapoi pentru selectarea direcției de deplasare.
Aniversării a unui secol de la fabricarea primei astfel de locomotive a fost marcată de către administrația poștală a Italiei prin punerea în circulație în ziua de joi, 23 iunie 2022, a unei mărci poștale cu valoarea nominală de 1,10 euro (clasa B de tarifare). Machetat de Claudia Giusto, timbrul a fost tipărit în trei sute de mii de exemplare pe hârtie gumată și paginat în coli de câte douăzeci și cinci de mărci.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Publicitate

Persoane interesate