Publicitate

30 iulie 2022

Locomotiva tender „Ovidiu”

Potrivit comenzii cu numărul 362 din 1859 s-au făcut un număr de șase locomotive pentru D.B.S.R. (Danube and Black Sea Railway) cu numerele de șantier 120, 121, 122, 123, 124 și 125. Primele două (120, 121) au ajuns la Constanța în toamna anului 1859 și au devenit DBSR Nr. 1 „Ovidiu” și DBSR Nr. 2 „Tomis”, iar următoarele patru au rămas la producător așteptand să fie și ele preluate de client.
Locomotiva D.B.S.R. nr. 1 - „Ovidiu”, tip C-n2, împreună cu D.B.S.R. nr. 2 - „Tomis”, au remorcat primele trenuri ale liniei dobrogene Cernavodă Port - Constanţa Port. Trenul inaugural a fost remorcat de către locomotiva „Ovidiu” la data de 4 octombrie 1860.
Circulaţia feroviară între cele două porturi a determinat înfiinţarea, în 1865, a unui serviciu local, denumit „Local Post” care stabilea legătura atât între cele două puncte terminus ale liniei, cât şi cu serviciul poştal al companiei maritime austriece „Lloyd”. Pentru francarea transportului poştal pe această linie, compania D.B.S.R. a emis în anul 1867 o marcă proprie, de 20 de parale, care a constituit prima marcă poştală europeană cu tematică feroviară. Desenul mărcii reprezintă un tren intrând în portul Constanţa.
În anul 2006 imaginea locomotivei apare pe timbrul cu valoarea nominală de 50 de bani (tiraj 186.608 exemplare) din emisiunea „150 de ani de la inaugurarea primei linii de cale ferată din România” emisă pe 23 august de către Romfilatelia. Marca poștală a fost machetată de către Răzvan Popescu și are dimensiunea de 48 x 33 mm cu o dantelură de 13½ unități.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Publicitate

Persoane interesate