Locomotivele cu abur din clasa 142 erau locomotive de viteză românești folosite pentru tractarea trenurilor rapide de călători precum și a trenurilor de marfă. Au fost fabricate la Uzinele Reșița și Malaxa între anii 1937-1942.
Seria de locomotive 142.000 a fost clasată drept una dintre cele mai grele şi mai puternice din toată istoria tracţiunii la Căile Ferate Române. Au fost singurele locomotive cu aburi de la CFR care au avut distribuţie cu supape (mai evoluate decât cele cu distribuţie clasică cu sertar). Au circulat cu viteza maximă de 110 km/h, cu toate că viteza maximă de construcţie a fost de peste 140 km/h. Greutatea totală a locomotivei este de 193,7 t, lungimea de 23,5 m, înălţimea de 4,6 m iar lăţimea de 3,1 m.
Caracteristici tehnice
Tip: 1'D2' h2
Ecartament (mm): 1435
Diametrul roților cuplate motoare (mm): 1920
Diametrul cilindrului (mm): 650
Cursa pistonului (mm): 720
Timbrul cazanului (kgf/cm²): 15
Suprafața de încălzire (m²): 279
Suprafața de supraîncălzire (m²): 98,5
Suprafața grătarului (m²): 4,72
Greutatea pe osie (tf): 18,3
Forța de tracțiune (kgf): 15300
Publicitate
06 iulie 2022
Cele mai puternice locomotive din istoria tracţiunii la Căile Ferate Române
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu