Publicitate

24 iulie 2022

Locomotiva StEG nr. 111 - „Wartberg” tip 1B-n2

Locomotiva StEG nr. 111 - „Wartberg” tip 1B-n2 a fost construită de John Jaswell (ulterior StEG, Viena), având numărul de fabricație 274/1854. Pe data de 20 iulie 1858 a remorcat trenul inaugural al liniei Timișoara - Șag - Jebel - Deta - Stamora Moravița - Vrsac - Jasenovo - Biserica Albă - Baziaș, în lungime de 15,5 mile austriece. A fost repartizată, în iulie 1858, depoului Timișoara, împreună cu locomotiva StEG - LUGOS (Hasw.), care avea numărul de fabricație 280/1854.
Despre această locomotivă, mecanicul Pedl care a condus trenul inaugural (format din 11 vagoane de călători și un vagon de bagaje), își amintea: „Acoperiș pentru a proteja pe mecanic nu avea, astfel încât, pe timp ploios, mecanicul își conducea mașina ținându-și deasupra o umbrelă”.
Din portul Baziaș, călătorii își puteau continua călătoria pe Dunăre, cu vapoarele societății D.D.S.G., spre Orșova, Giurgiu, Cernavodă, Odessa și Constantinopol.
În anul 2006 imaginea locomotivei apare pe timbrul cu valoarea nominală de 30 de bani (tiraj 90.608 exemplare) din emisiunea „150 de ani de la inaugurarea primei linii de cale ferată din România” emisă pe 23 august de către Romfilatelia. Marca poștală a fost machetată de către Răzvan Popescu și are dimensiunea de 48 x 33 mm cu o dantelură de 13½ unități.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Publicitate

Persoane interesate