Publicitate

17 iulie 2022

Locomotiva CFR cu Nr. 150.211

În primii ani de după cel de-al doilea război mondial datorită creșterii tonajelor trenurilor de marfă pe liniile cu profil greu și a celor de călători pe linii cu rezistența de peste 20% se impunea dotarea cu noi locomotive. Pentru aceasta a fost adoptat tipul 1’ E, seria CFR 150.000, realizată la Combinatul Metalurgic Reșița, aproape identic după seria germană 50, căruia i s-au adus multe îmbunătățiri. Având distribuție Heusinger, frână automată Knorr, injector de apă Friedmann și ardere mixtă cărbune-păcură, locomotivele au fost dotate, după 1959, și cu termosifon și evacuare dublă Kylchap. Ele au reprezentat tipul de bază cel mai modern utilizat de CFR, având o forță de tracțiune de 20.365 kgf și o lungime a locomotivei de 22.240 mm. Între 1946 și 1961 la Reșița s-au fabricat 261 de astfel de locomotive.
Locomotiva CFR cu Nr. 150.211 a fost construită în anul 1958 având numărul de fabricație 2.790, clasificare 2-10-0 și ecartamentul de 1435 mm. În 2009 era abandonată pe o linie secundară din Oradea, a fost casată în 12.09.1997 și între timp a fost tăiată. Imaginea locomotivei a apărut în anul 1979, în cadrul emisiunii „Expoziția Internațională a Transporturilor, Hamburg” pusă în circulație pe data de 29 decembrie sub machetata lui Gheorghe Bozianu. Marca poștală cu valoarea nominală de 2,15 lei, tipărită în șase culori pe hârtie cromo în sistem tifdruc, are dimensiunea de 42 x 27 mm, dantelura de 13½ unități și un tiraj de 1.000.000 exemplare paginate în coli de câte 50 de timbre.


 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Publicitate

Persoane interesate