Publicitate

02 august 2022

Trenul fulger „Regele Carol I”

Trenul „Fulger”/ ”Regele Carol I Pullman Express” (Trenul Rapid 91/92) a fost un tren de lux care a circulat pe traseul Bucureşti Nord-Constanţa (prelungit pe perioada verii până la Carmen Sylva) şi a fost dat în exploatare pe 22 mai 1933. Călătoria inaugurală s-a desfășurat între orele 18:00 și 21:00. Avea în compunere 3 vagoane-salon Pullman şi 2 vagoane de poştă şi de bagaje, fiind remorcat de  locomotiva PACIFIC CFR 231.041 tip 2C1-h4 (Maffei/1922/depoul București Călători).
Vestea sosirii Trenului fulger „Regele Carol I” la Constanța cu primii pasageri a făcut înconjurul orașului, astfel că, un public numeros, alături de oficialitățile locale și mai marii C.F.R, au întâmpinat trenul „compus din vagoane Pullman și înzestrat cu tot confortul modern, la fel de elegant cu trenurile din străinătate”.
Locomotiva fiind dotată cu un tender de capacitate mai mare (eliminându-se astfel staționarea trenului în Fetești pentru realimentarea tenderului cu apă), trenul parcurgea distanța de 226,7 km în 3 ore și 15 minute fără oprire, cu o viteză medie de 69,8 km/oră.
În anul 2006 imaginea trenului fulger apare pe timbrul cu valoarea nominală de 1,60 lei (tiraj 122.608 exemplare) din emisiunea „150 de ani de la inaugurarea primei linii de cale ferată din România” emisă pe 23 august de către Romfilatelia. Marca poștală a fost machetată de către Răzvan Popescu și are dimensiunea de 48 x 33 mm cu o dantelură de 13½ unități.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Publicitate

Persoane interesate