Publicitate

01 august 2022

Locomotiva „Unirea”

Locomotiva B.M.1 - „Unirea” de tip 1B-n2 (bay.B IX, J.A.Maffei, München, 1877) a fost un model bavarez de locomotive pentru trenuri accelerate ce a fost livrat într-un număr de 104 unităţi. Patru dintre ele au fost folosite, în perioada 1877 – 1878, pe linia militară provizorie Frăteşti – Zimnicea. După terminarea Războiului de Independenţă au fost cumpărate de guvernul român şi au fost repartizate liniei, în construcţie, Buzău-Mărăşeşti, unde au primit numerele şi numele de BM 1-„Unirea”, BM 2-„Independenţa”, BM 3-„Şoimul” şi BM 4- „Săgeata”.
Locomotiva 1-„Unirea” a asigurat remorcarea trenului special, cu plecare din din statia Cotroceni, care a inaugurat duminică, 30 octombrie 1881, linia Buzău-Focșani-Mărăşeşti, prima linie de cale ferată din România concepută şi realizată integral de români. În ziua respectivă, la ora 3 și 45 minute, cu salve de artilerie, trenul guvernamental, remorcat de locomotiva „Unirea”, frumos împodobită cu crengi de brad și de stejar, intra în stația Focșani unde a avut loc serbarea inaugurarii.
În perioada 1883 – 1886, prin viteza maximă de circulaţie de 92 km/h, aceste locomotive au fost cele mai rapide de pe reţeaua CFR şi au asigurat şi remorcarea trenului „Orient Express”.
În anul 2006 imaginea locomotivei apare pe timbrul cu valoarea nominală de 1,50 lei (tiraj 90.608 exemplare) din emisiunea „150 de ani de la inaugurarea primei linii de cale ferată din România” emisă pe 23 august de către Romfilatelia. Marca poștală a fost machetată de către Răzvan Popescu și are dimensiunea de 48 x 33 mm cu o dantelură de 13½ unități.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu