Publicitate

16 ianuarie 2023

În nostalgia sărbătorilor de iarnă

În ultima lună am tot prezentat timbre din lumea întreagă dedicate Crăciunului și Anului Nou. Mi-am dat seama astăzi că de Sfântul Nicolae am cam uitat. A sosit timpul să-mi pun cenușă în cap și să-mi spăl păcatele, nu? Mai bine mai târziu decât niciodată.
Sărbătoarea Sfântului Nicolae începe în Bosnia și Herțegovina croată pe data de 6 decembrie.
Una dintre poveștile care îl caracterizează este aceea conform căreia vecina lui avea trei fete frumoase care nu s-au putut căsători pentru că erau sărace. Era de ajuns să-și umple sacii cu monede de aur și să le coboare pe hornul șemineului în șosetele care se uscau pe vatră.
O altă tradiție spune că a locuit într-o pădure de lângă sat unde erau copii săraci. Aceștia aveau o singură pereche de cizme pe care le curățau și le îngrijeau. În ziua în care cizmele erau puse în fereastră, el le introducea câte o jucărie de lemn înăuntru.
Când Sf. Nicolae a îmbătrânit și era incapabil să se miște, mămicile micuților din lumea întreagă au preluat conducerea, punând ce aveau în pantofi: nuci, mere, dulciuri...
Cele două timbre (35,50 x 25,56 mm) dedicate sărbătorilor de iarnă croate au fost puse în circulație pe data de 1 decembrie 2022 și au fost machetate de Ernesto Markota. Fiecare dintre ele are valoarea nominală de 1,10 mărci, fiind paginate în coli de cinci serii sau în role de o sută (cincizeci de fiecare tip) dar autoadezive.
Cel de-al doilea timbru ilustrează un om de zăpadă și cadouri de Crăciun, precum și urarea unui an nou fericit. Emisiunea fost însoțită de un FDC. (Surse: VaccariNews și WOPA+)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Publicitate

Persoane interesate