Publicitate

06 ianuarie 2023

Avem timbre, dar nu din alea bune!

Mă simt înșelat, mințit, frustrat și dezamăgit! Ca de fiecare dată când Poșta Română majorează tarifele, primele luni de la intrarea în vigoare a noilor prețuri aduc tensiuni atât în rândul clienților (care se văd furați pe față) cât și a oficianților poștali de la ghișee (care sunt nevoiți să suprafrancheze o serie de servicii pentru care nu au timbre cu nominalele potrivite). Așa am pățit și eu astăzi când am fost nevoit să trimit niște corespondență, aflată în treapta a III-a de greutate, pentru care nu au existat timbre potrivite la Poștă. În cazul în care cineva care lucrează la Poștă citește aceste rânduri îl rog să lase un comentariu menționând ce nominale le lipsesc și pentru ce categorie de servicii. Îl rog să menționeze și localitatea de unde se află.
Cine este responsabil, într-un oficiu poștal din România, de asigurarea timbrelor cu nominalele potrivite pentru fiecare categorie de servicii prestate (corespondență și imprimate)? Bănuiesc că nu funcționara de la ghișeu, care are în filele de clasor timbre cu nominale pe care nu le poate utiliza nici cum și este nevoită să încaseze toate înjurăturile clienților nemulțumiți.
De ce la această oră mai există servicii care nu pot fi acoperite cu mărci poștale? Cu atât mai mult cu cât se știa cu aproape o lună de zile înainte care vor fi noile tarife. Cine trebuia să aibă grijă ca fiecare serviciu prestat să fie deservit de mărci cu nominalele aferente și să existe pe stoc aceste timbre? Dacă vă amintiți, în momentul în care am făcut publice noile tarife în paginile blogului, trăgeam un semnal de alarmă că o serie de servicii vor rămâne descoperite, neexistând timbre cu nominalele respective emise în decursul anului 2023. Cu toate acestea, emisiunea de uzuale pusă în circulație la începutul acestui an, care încearcă să acopere unele lipsuri, n-a ajuns în toate oficiile poștale din țară. Iar acolo unde a ajuns, există doar câteva valori (de exemplu la poșta la care îmi trimit eu corespondența exista doar valoarea de 2,90 lei, celelalte nouă valori lipsă). Cât timp va mai trece până când lucrurile vor funcționa așa cum trebuie în țara asta, de la început până la sfârșit.
Înainte de a pleca din Oficiul Poștal băimărean, am rugat-o pe oficianta de la ghișeu să-mi vândă câte un exemplar din fiecare model de timbru pe care-l avea în clasor, în gestiune. Achiziția am folosit-o pentru a ilustra acest material.
Hai să vedem la ce am putea folosi aceste timbre:
1,40 lei - contravaloarea serviciului recomandat intern
2,90 lei - contravaloarea unei corespondențe neprioritare interne cu greutatea de până în 50 de grame
3,50 lei - pentru a le combina cu timbrele de 1,40 lei pentru a putea expedia o corespondență internă prioritară cu greutatea de până în 50 de grame sau cu un timbru de 2 lei pentru o corespondență internă prioritară cu greutatea cuprinsă între 1 și 2 kg (cam câte astfel de scrisori „grele” se trimit într-o lună?)
3,90 lei - pentru a le combina cu timbrele de 1,40 lei pentru o corespondență internă prioritară cu greutatea cuprinsă între 1 și 2 kg  sau cu un timbru cu nominalul de 5,10 lei pentru a putea expedia o scrisoare externă, neprioritară, cu greutatea cuprinsă între 51 g și 100 g
10,50 lei - m-am procopsit cu două modele de păsărici - care pot fi combinate cu alte două timbre cu nominalul de 3 lei pentru a achita contravaloarea unei corespondențe externe neprioritare cu greutatea cuprinsă între 101 g și 500 g; alături de un timbru de 16 lei și unul de 32 de lei pentru a trimite o scrisoare externă neprioritară cu greutatea cuprinsă între 1 și 2 kg sau în combinație cu un timbru de 2 lei pentru o scrisoare externă prioritară cu greutatea cuprinsă între 51 g și 100 g.
Voi ce combinații mai reușiți să faceți?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Publicitate

Persoane interesate