Publicitate

28 decembrie 2022

150 de ani de la primul tramvai tras de cai de pe străzile Bucureștiului

Întreg poștal-plic (cod 0329/74)
cu primul tramvai tras de cai din București
expus la Muzeul Tehnic.

În urmă cu 150 de ani, pe 28 decembrie 1872 își făcea apariția în București primul tramvai tras de cai. Denumit de oamenii de rând traivan, transgavan sau tranca-fleanca, fusese adus cu un an înainte de un belgian, Slade Mernee care împreună cu autoritățile locale ale acelor vremuri a făcut și ,,drumul de fier american” pe care acesta avea să se deplaseze.
Prima linie inaugurată pleca de la Bariera Mogoșoaia și se termina pe Calea Moșilor. La capetele de linie se schimbau caii obosiți în timp ce vizitii serveau câte un mizilic și o cinzeacă de țuică. Caii erau bine hrăniți și îngrijiți.
Tarifele pentru o călătorie erau de 15 bani pentru ce-i care călătoreau stând jos și 10 bani pentru cei care stăteau în picioare. Cei care mergeau peste trei stații trebuiau să scoată din buzunar 40 respectiv 30 de bani.
Existau și controlori care erau îmbrăcați la fel ca vatmanii (vizitii) respectiv cu uniformă și șapcă roșie.
Cei care erau prinși fără bilet erau obligați să achite călătoria însă mulți dintre aceștia săreau din mers datorită faptului că viteza de deplasare era mică.
Tramvaiul cu capacitatea de doi cai putere avea să funcționeze până în anul 1894, fiind înlocuit de cel electric.
Bucureștiul a fost al doilea oraș din România cu acest tip de vehicul. Primului oraș din țară care a beneficiat de acest fel de transport a fost Timișoara care inaugurase respectivul transport pe 8 iulie 1869, fiind al treilea oraș din lume după New York (1825) și Paris (1854).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Publicitate

Persoane interesate