Publicitate

20 septembrie 2024

Povestea evoluției căii ferate electrice din Estonia: de la începuturi modeste la o rețea extinsă

Cu o sută de ani în urmă, la data de 20 septembrie 1924, la ora 11:15 a.m., primul tren electric din statele baltice, format dintr-un automotor și trei vagoane, a pornit în călătoria sa inaugurală din stația Baltic. Calea ferată electrică avea atunci o lungime de 11 km, între Tallinn și Pääsküla, cu doar două opriri la Järve și Nõmme.
Pasagerii erau transportați la început de automotoare adaptate din vechile vagoane de călătorie, la care se puteau cupla până la patru vagoane de călători suplimentare. Calea ferată electrică a fost închisă între anii 1941 și 1946.
În 1946, calea ferată electrică a fost redeschisă cu material rulant provenit de la calea ferată din Berlin (S-Bahn). În 1947, s-a decis electrificarea secțiunii feroviare Pääsküla-Keila.
În 1958, a început și electrificarea rutei Keila-Klooga, iar materialul rulant produs la fabrica de vagoane din Riga și-a început serviciul pe această cale ferată. În 1962, s-a construit un nou depou pentru trenuri electrice în Pääsküla. Din 2013, trenurile electrice Stadler FLIRT au deservit pasagerii pe calea ferată electrică din Estonia. Până la sfârșitul anului 2024, lungimea totală a căii ferate electrificate pentru transportul de pasageri din Estonia se estimează să fie de 237 km.


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Publicitate

Persoane interesate