Mașina Daguin este una dintre primele mașini care anulează mecanic
corespondența. A fost folosită în principal de publicațiile franceze.
A fost inventată
de Eugène Daguin (1849-1888). Lasarea sa oficială a avut loc în iunie
1884 la Paris, apoi utilizarea sa s-a extins rapid în restul lumii. Avea o producție de 3.000 de scrisori pe
oră.
Aparatul plasează
simultan două timbre de date prin poștă: prima anulează ștampila
postală, iar a doua lasă un test de citit al datei. Centrele celor două
timbre sunt separate la o distanță constantă de 28 mm până în 1949 (ceea
ce facilitează recunoașterea acestui tip de imprimare).
În anii 1900, această mașină a început să fie înlocuită de mașini mai rapide, dar a experimentat o reluare a utilizării în anii 1920 cu înlocuirea uneia dintre timbrele de date cu un timbru publicitar.
Cariera ultimelor mașini Daguin s-a încheiat oficial în anii 1960, excepțional pentru anumite birouri în anii 1970.
În anii 1900, această mașină a început să fie înlocuită de mașini mai rapide, dar a experimentat o reluare a utilizării în anii 1920 cu înlocuirea uneia dintre timbrele de date cu un timbru publicitar.
Cariera ultimelor mașini Daguin s-a încheiat oficial în anii 1960, excepțional pentru anumite birouri în anii 1970.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu