Miercuri, 24 septembrie, Romfilatelia și Poșta Română au adus în atenția colecționarilor emisiunea filatelică „Locomotive cu abur” (LP #2532). Cele patru mărci poștale, alături de plicul „prima zi”, patru cărți maxime și o mapă filatelică în tiraj limitat, toate machetate de George Ursachi, reînvie farmecul unei epoci care a scris istoria transporturilor românești.
Pe timbre prind viață patru povești legendare.
Prima dintre ele, „Resicza 2”, prima locomotivă construită la Reșița în 1872, este reprodusă pe marca poștală cu valoarea nominală de 4 lei, simbol al începuturilor industriei românești. Din anul 1894 vine CFR 1493, fabricată la uzinele germane Henschel & Sohn, ilustrată pe timbrul de 6,50 lei, o mărturie a excelenței tehnice europene.
Spiritul renașterii autohtone de după război se regăsește în locomotiva fabricată la Uzina „23 August” din București, în 1949, destinată căilor ferate înguste și reprezentată pe timbrul de 7 lei. Iar amintirea solemnă a momentului încoronării Regelui Ferdinand I și a Reginei Maria, în 1922, este redată de locomotiva regală CFR „Pacific” 231.065, prezentă pe marca poștală de 14 lei, care a tractat Trenul Regal spre Alba Iulia.
Plicul „prima zi” adaugă emoție prin imaginea unui tren ce străbate liniștea submontană, iar întreaga emisiune devine un omagiu adus „epocii de aur” a căilor ferate românești.
Nu este doar o colecție de mărci poștale, ci o adevărată călătorie în timp – o amintire în miniatură a pasiunii pentru abur, oțel și drumuri nesfârșite.
Avem de a face, așadar, cu o emisiune dedicată filateliștilor, iubitorilor de istorie și tuturor celor care încă mai aud, în amintire, șuierul locomotivei cu abur.






Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu