Publicitate

28 septembrie 2023

O călătorie feroviară de la Budapesta la Brașov

Cu o istorie îndelungată în domeniul transportului feroviar și o panoramă de peisaje spectaculoase, trenul „Corona” oferă călătorilor o experiență de neuitat între două orașe europene fascinante: Budapesta, capitala Ungariei, și Brașov, una dintre cele mai pitorești destinații din România. Această rută feroviară este una dintre cele mai impresionante din Europa Centrală și de Est, oferind călătorilor oportunitatea de a descoperi frumusețea țărilor vecine într-un mod relaxant și confortabil.
Istoria trenului „Corona” datează încă din perioada imperială austro-ungară, când a fost inaugurată linia ferată care leagă cele două orașe în 1904. De-a lungul anilor, trenul a fost modernizat și îmbunătățit pentru a oferi călătorilor facilități și servicii de calitate superioară.
În prezent, trenul denumit „Corona” este inclus în Mersul Trenurilor sub indicativul IC 407 (pe teritoriul Ungariei), respectiv IRN 407 (pe teritoriul României) și operează ca un tren de noapte cu rangul de Intercity. Trenul partener asociat este IC/IRN 406. Principalele stații pe ruta sa includ Budapesta (Keleti), Szolnok, Püspökladány, Biharkeresztes, Episcopia Bihor, Oradea, Cluj-Napoca, Dej, Beclean pe Someș, Sărățel, Deda, Gheorgheni, Miercurea Ciuc, Sfântu Gheorghe și Brașov (Gara Centrală). În compoziția trenului întâlnim trei vagoane de clasa a 2-a, un vagon restaurant, vagon de dormit și un vagon cușetă. Această compunere poate suferi modificări în funcție de sezon, de disponibilitatea materialului rulant sau de alte evenimente. Compunerea actuală poate fi urmărită pe site-ul WagonWeb.
Pe traseul său de 782 de kilometri, dintre care aproximativ 541 de kilometri sunt în România, acest tren străbate o distanță semnificativă. Aceasta este una dintre motivele pentru care am creat un plic poștal special în cadrul Cercului Filatelic al Bibliotecii Județene „Petre Dulfu” din Baia Mare. În acest plic, am capturat imaginea trenului într-un cadru pitoresc de toamnă din zona Racu (Harghita). Am inclus acest plic într-o serie de întreguri poștale intitulată „Trenuri românești”, cu toate că acesta este, de fapt, un tren internațional.


 

Un comentariu:

  1. Trenul Harghita este compus din 3 vagoane de clasa a doua. Este o greșeală.
    Trenul Corona este compus din trei vagoane de clasa a doua, un vagon restaurant, unul cușetă și unul de dormit. Cu puțina documentare puteați sa nu împărtășiți informații false.

    RăspundețiȘtergere

Publicitate

Persoane interesate