Publicitate

25 iulie 2023

Locomotiva diesel hidraulică LDH 70

Locomotiva LDH 70, cunoscută și sub denumirea de clasa 86, este o locomotivă diesel hidraulică construită la Uzinele „23 August” din București între anii 1966-1983 pentru ecartament de 1435 mm. Ea are două boghiuri cu câte două osii fiecare și este propulsată de un motor diesel supraalimentat cu 12 cilindri în linie Maybach-MB-820-Bb.

Transmisia hidraulică este formată din două convertizoare hidraulice produse la „Hidromecanica” Brașov și un reductor - inversor cu două regimuri de mers. Comenzile sunt de tip pneumatic, electrohidraulic, pneumatic și hidraulic, electropneumatic și electromagnetic.
Locomotiva LDH 70 tip B’B’ („Bo-Bo”) are o putere de 700 CP și este capabilă să atingă o viteză maximă de 70 km/h. Această locomotivă este utilizată în special pentru tracțiunea trenurilor de marfă pe căile ferate, dar poate fi folosită și pentru tracțiunea trenurilor de pasageri pe distanțe mai scurte. Are o lungime de 11,5 m, o greutate de 48 tone și o forță de tracțiune de 155 KN.
LDH 70 mai este încă utilizată în România, dar și în alte țări precum Moldova sau Bulgaria, în special pentru serviciul de manevră și transportul încărcăturilor grele. Cu toate acestea, a fost înlocuită în mare parte cu locomotive mai moderne și mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil și al performanței.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Publicitate

Persoane interesate