Publicitate

31 octombrie 2020

Memoria cărții poștale: Peninsula (cu Portul Tomis) din Constanța


Se pare că dorințele ți se împlinesc dacă ți le dorești cu adevărat! În urmă cu câteva zile mi-am exprimat dorința ca de ziua mea să primesc în dar o vedere. Prin urmare, în cutia mea poștală a ajuns (după cinci zile) și o vedere de la malul Mării Negre trimisă de dl. Valeriu Avramescu. Plecăciuni!


Cartea poștală ilustrată (150 x 100 mm) a fost realizată în urmă cu 25 de ani de către Tipo-Dec '95, după o fotografie realizată de Constantin Dina. Domnul inginer a avut bunăvoința să-mi marcheze pe „hartă” și câteva repere ale Constanței, pe care mi-am propus să le vizitez atunci când drumurile mă vor purta prin frumoasa localitate:

Muzeul de Istorie Națională și Arheologie din Constanța a fost înființat în anul 1878 prin grija primului prefect al administrației românești în Dobrogea: Remus Opreanu și a inspectorului școlar Ion Bănescu. Este unul dintre cele mai bogate muzee din țară. În acesta, sunt expuse piese neolitice din culturile Hamangia și Gumelnița, unelte agricole din perioada sclavagistă, sarcofage datate ca aparținând secolelor I - III, amfore greco-romane, statuete reprezentând zeități grecești și opere de artă. 

Marea Moschee din Constanța, cunoscută și drept Moscheea Carol, este un lăcaș de cult musulman din Constanța, monument de arhitectură, construit între anii 1910 și 1913. Se găsește pe Str. Arhiepiscopiei nr. 5 (Piața Ovidiu).

Portul Tomis este portul turistic și de de pescuit al Constanței, aflat în centrul istoric al orașului. Portul a fost construit în 1958 în fostul Golf al Delfinilor.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Publicitate

Persoane interesate