Publicitate

01 iulie 2021

Automotorul ADH 11 (seria 76)

Automotoarele ADH 11 sunt destinate transportului de călători pe distanţe scurte şi medii, fiind cumpărate la mâna a doua de la Căile Ferate Germane (DB AG). Automotorul ADH 11 este compus din trei vagoane (două vagoane motoare şi un vagon remorcă intermediar) şi este pus în mişcare de două motoare diesel. Boghiurile sunt echipate cu suspensie secundară cu pernă de aer, pentru un confort sporit al călătorilor.
Fiecare vagon motor al automotorului ADH 11 este împărtit în două saloane de clasa a doua (total 55 locuri) şi două compartimente de clasa întâi (cu câte 6 locuri fiecare, total 12 locuri). Vagonul intermediar are 64 locuri pentru clasa a doua. În total, automotorul oferă 198 locuri, 174 la clasa a doua a doua și 24 la clasa întâi.
Automotorul este echipat cu două motoare diesel MTU 6H1800 R81P, cu o putere nominală de 390 kW la turaţia de 1800 rot/min. Transmiterea forţei de tracţiune se realizează cu ajutorul unei transmisii Voith DIWA Rail 884.5. Toate subansamblurile importante sunt grupate pe o platformă comună - grupul de propulsie (PowerPack). Această platformă reuneşte motorul termic, transmisia hidraulică, instalaţia de răcire, compresorul, generatorul pentru 24 V c.c., compresorul instalaţiilor de aer condiţionat.
Automotoarele ADH11 se utilizează doar la trenuri personale.



În data de 30 iunie 2021 am surprins în gara Baia Mare automotorul compus din 76-1416-7 (vagon motor nr. 1) + 59-1416-3 (vagon remorcă) + 76-1456-3 (vagon motor nr. 2) operat de CFR Călători pe relația Baia Mare - Jibou cu trenul R4046. Cu imaginile surprinse am realizat patru plicuri de corespondență, format C6, din ciclul „2021 - Anul European al Căilor Ferate”. Cei care doresc pot da click pe imagini pentru mărire, iar după salvarea pe calculatoriul propriu își pot tipări fața plicurilor.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Publicitate

Persoane interesate