Publicitate

07 decembrie 2024

Pioniera locomotivelor cu abur în Germania

Germania, 1960 (FDC - model 1).

Locomotiva cu abur „Adler” ocupă un loc special în istoria transportului feroviar german ca prima locomotivă cu abur construită în țară. Această realizare tehnologică a reprezentat un moment de cotitură în dezvoltarea sistemului feroviar și a deschis drumul către o nouă eră a transportului.

Germania, 1960.
Pe lângă importanța sa istorică, „Adler” a fost și subiectul multor emisiuni comemorative de timbre poștale, întruchipând astfel fascinația locomotivelor cu abur în filatelie.

Pionieratul locomotivei „Adler” în Germania
În perioada 1832-1835, locomotiva „Adler” a fost proiectată și construită de inginerul englez George Stephenson și echipa sa.
La data de 7 decembrie 1835, „Adler” a făcut istorie prin prima sa călătorie pe calea ferată din Germania, între Nürnberg și Fürth.
Sfânta Lucia, 1984.
Locomotiva „Adler” era o roată motrice cu abur, cu un cadru solid și o formă aerodinamică, bazată pe inovațiile lui George Stephenson. Avea o putere de aproximativ 6 cai putere și putea atinge viteze impresionante de până la 30 km/h.

Importanța locomotivei „Adler” în dezvoltarea transportului feroviar
St. Kitts, 2004.
Utilizarea locomotivei cu abur „Adler” a adus o revoluție în domeniul transportului, înlocuind metodele tradiționale și facilitând un transport mai rapid și mai eficient al pasagerilor și mărfurilor.
Inovațiile aduse de „Adler”, cum ar fi sistemul de direcție cu manivelă și sistemul eficient de alimentare cu abur, au avut un impact semnificativ în dezvoltarea ulterioară a locomotivelor cu abur.
Djibouti, 1985.
Succesul locomotivei „Adler” a deschis calea dezvoltării ulterioare a rețelei feroviare germane, prin extinderea traseelor și conectarea orașelor importante.

„Adler” în filatelie
Germania, prin intermediul administrației poștale și a grupărilor filatelice, a lansat mai multe piese filatelice comemorative (cuprinzând timbre, cărți poștale, FDC-uri și plicuri ocazionale) în onoarea locomotivei „Adler”, evidențiind astfel importanța sa în patrimoniul filatelic german.
Grenada Grenadine, 1984.
Acestora li s-au adăugat și mărcile poștale emise de către de state precum Burkina Faso, Coreea de Nord, Djibouti, Gambia, Grenada Grenadine, Laos, Mauritania, Mongolia, Paraguay, Sf. Lucia, St. Kitts, Suriname, Tanzania, Umm al-Qiwain, Vietnam, Togo, Maldive sau Guineea Ecuatorială.
Reichul german, 1935.
Piesele filatelice cu „Adler”, și în mod special timbrele, prezintă un design atent realizat, evidențiind aspectele distinctive ale locomotivei, precum forma sa aerodinamică și roțile masive.
Aceste realizări devin obiecte de colecție valoroase, contribuind la păstrarea vie a amintirii primei locomotive cu abur din Germania și perpetuând moștenirea sa.

Concluzie
Gambia, 2001.
Locomotiva cu abur „Adler” a fost o pionieră în industria feroviară germană, marcând o etapă importantă în dezvoltarea transportului pe calea ferată. Prin inovațiile tehnologice și performanțele sale remarcabile, „Adler” a deschis drumul către o nouă eră a transportului și a transformat Germania într-un centru important al industriei feroviare.
Paraguay, 1985.
Piesele filatelice comemorative realizate în decursul timpului au contribuit la perpetuarea amintirii locomotivei și la promovarea patrimoniului cultural și istoric al Germaniei. Astfel, locomotiva „Adler” continuă să inspire și să fascineze atât pasionații de istorie și filatelie, cât și pe cei interesați de progresul tehnologic în domeniul transportului feroviar.

Guinea Ecuatorială, 1972.
Coreea de Nord, 1983.

Burkina Faso, 1986.

Guinea, 1986.

Paraguay, 1986.
Germania, 1960 (FDC - model 2).  
Germania, 1960 (FDC - model 3).
Germania, 1960 (FDC - model 4).
Germania, 1986 (carte poștală aniversară).
Vagon, clasa a III-a, din componența trenului „Adler”
(Germania, 2007 - ștampilă ocazională).

Marea Britanie, 1985 (plic ocazional).

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Publicitate

Persoane interesate