Publicitate

11 aprilie 2025

Germania extinde seria „Lumea scrisorilor” cu noi timbre inedite

În primul trimestru al anului 2025, Germania a introdus noi emisiuni în cadrul seriei de uzuale „Lumea scrisorilor”, semnate de Bettina Walter, care înfrumusețează scrisorile nemțești începând cu 2021. Aceste timbre combină elemente poștale cu imagini simbolice, creând ilustrații creative și pline de imaginație.
Timbrul de 0,95 euro, lansat pe 3 aprilie, prezintă o scrisoare deschisă din care ies flori. Acesta este disponibil în coli de 10 bucăți (gumate sau autocolante), dar și în role de 100 de timbre. Sub titlul „Scrisoare florală”, designul sugerează într-un mod artistic ideea că o scrisoare poate conține nu doar cuvinte, ci și semințe din care pot răsări flori minunate.
Noutatea marcantă a acestei emisiuni constă în faptul că este primul timbru german tipărit pe hârtie reciclată. Suportul a fost dezvoltat în parteneriat de Deutsche Post și compania britanică Tullis Russell, iar beneficiile sale sunt semnificative: reduce consumul de resurse naturale precum lemnul, apa și energia electrică, contribuind totodată la scăderea emisiilor de dioxid de carbon.
Această abordare sustenabilă a fost aplicată exclusiv versiunii gumate a timbrului, pentru care s-au utilizat 12,8 tone de hârtie 100% reciclată. Tirajul total, disponibil în mai multe formate – coale de câte zece timbre, variante autocolante și role – ajunge la 680 de milioane de exemplare.
Începând cu 2026, Deutsche Post intenționează să extindă treptat utilizarea acestui tip de suport reciclabil la întreaga gamă de timbre gumate, într-un efort coerent de tranziție către practici ecologice durabile.
Odată cu creșterea tarifelor poștale de la începutul anului, Germania a reintrodus în variantă autocolantă timbrul de 1,10 euro (inițial emis pe 1 martie 2022), care ilustrează un biplan ce trage după el o serie de plicuri, simbolizând viteza și dinamismul corespondenței, fiind disponibil în coli de 10 bucăți. Biplanul prezintă inscripția „Jenny” inversată pe partea laterală.
Timbrul de 1,25 euro, lansat pe 2 ianuarie, înfățișează un castel construit din plicuri și alte materiale de corespondență, amintind de numeroasele castele și palate ale Germaniei, ridicate strategic pe coline pentru protecție. Acesta este disponibil atât în variantă gumată, cât și autocolantă, ambele variante în coli de câte 10 mărci poștale.
La aceeași dată, a fost emis și timbrul de 2,90 euro, care prezintă un surfer navigând cu ajutorul unei scrisori pe post de vele. Designul face trimitere la windsurfing, un sport derivat din surfing și navigație, care a devenit disciplină olimpică la Los Angeles 1984, dar era deja popular în anii ’70, mai ales în Hawaii, unde condițiile sunt ideale. Timbrele sunt disponibile în ambele variante – gumată și autocolantă.
Cel mai recent timbru, de 3,30 euro, emis pe 1 martie, poartă titlul „Cort din scrisori” și ilustrează un cort alcătuit din două scrisori, evocând ideea de călătorie și aventură. Momentan, acesta poate fi găsit doar în coli de 10 bucăți gumate. Designul amintește de două moduri diferite de camping: unul tradițional, simplu și apropiat de natură, și cel cunoscut sub numele de „glamping” (glamorous camping), o formă mai luxoasă de petrecere a timpului liber în mijlocul naturii.
Prin aceste emisiuni, Germania continuă să îmbine elementele poștale cu concepte creative, oferind timbre care nu doar facilitează corespondența, ci spun și povești pline de simbolism.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Publicitate

Persoane interesate