Atmosfera sărbătorilor de iarnă din acest an este reflectată prin emisiunile filatelice dedicate Crăciunului, având ca temă centrală ideea de „împreună”. Un mesaj simplu, dar profund, care amintește de frumusețea gesturilor mărunte și de puterea legăturilor dintre oameni.
Artistul din Åland, Jonas Wilén, a surprins esența acestei sărbători prin două imagini pline de căldură: bucuria patinajului alături de cineva drag și emoția scrierii unei scrisori către o persoană iubită. Ambele scene, aparent cotidiene, poartă o încărcătură emoțională aparte.
Patinajul devine simbol al armoniei și al echilibrului în relații, în timp ce scrisoarea scrisă cu grijă readuce în prezent frumusețea comunicării autentice, dincolo de ecranele lumii digitale.
Timbrele și plicurile „prima zi” pot fi achiziționate atât din magazinele online, cât și de la oficiile poștale, constituind nu doar obiecte de colecție, ci și mici opere de artă.
Jersey Post a lansat la 11 noiembrie 2025 emisiunea „Scrisori către Moș Crăciun”, o serie ilustrată de Richard Wake, concepută pentru a surprinde atmosfera caldă și plină de farmec a Crăciunului din anii copilăriei. Cu un stil grafic inspirat din cărțile de povești, timbrele urmăresc, pas cu pas, întregul drum al unei scrisori trimise lui Moș Crăciun – de la primele rânduri scrise cu emoție până la bucuria Crăciunului petrecut alături de cei dragi.
În Jersey, tradiția este păstrată cu devotament: copiii care îi scriu lui Moș Crăciun primesc întotdeauna un răspuns din partea lui, o mică minunăție care ține vie credința în magia sărbătorilor. Emisiunea se lansează și în contextul campaniei „once upon a letter”, prin care Jersey Post îi încurajează pe cei mici să descopere încântarea de a scrie și de a primi o scrisoare adevărată.
Romfilatelia a lansat pe 21 noiembrie una dintre cele mai inspirate și inovatoare emisiuni dedicate sărbătorilor de iarnă. Pentru prima dată în România, timbrele sunt imprimate cu o cerneală specială ce eliberează un delicat parfum de brad, completând vizualul festiv cu o experiență olfactivă autentică, perfectă pentru corespondența sezonului.
Emisiunea reunește două mărci poștale și o coliță în ton cu atmosfera sărbătorilor. Tibrul de 5 lei ilustrează daruri tradiționale și fructe oferite colindătorilor, evocând generozitatea și farmecul obiceiurilor românești, iar cel de 14 lei aduce în prim-plan eleganța Pomului de Crăciun, combinând imaginea unui înger inspirat din scena Nașterii Domnului cu un glob dedicat Moșului tradițional.
Completând seria, colița filatelică cu nominalul de 30 lei propune un veritabil tablou de iarnă: animale, om de zăpadă, casă luminată feeric și o salbă de leduri care scrie pe cerul nopții cuvântul ROMÂNIA.
Groenlanda ne aduce sărbătorile aproape prin două timbre impresioniste, create de Nikolaj Andersen Olsvig. Primul surprinde localnici îmbrăcați în costume tradiționale, îndreptându-se spre slujba de Crăciun într-o biserică roșie de lemn, ghidați de o stea strălucitoare. Al doilea ne poartă pe zăpezile arctice, alături de o familie pe sanie trasă de șapte câini energici, simbol al spiritului nordic și al bucuriei de a fi împreună.
După cum putem observa, anul acesta timbrele de Crăciun oferă mai mult decât un design grafic deosebit: transmit un mesaj universal, îndemnându-ne să prețuim apropierea, să păstrăm tradițiile, să cultivăm bunătatea și să dăruim din inimă.








Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu