Calea ferată Košice - Bohumín este o importantă linie de cale ferată care a traversat statul fostei Cehoslovacii de la vest la est. După separarea celor două țări survenită în 1991, această linie a fost împărțită în două părți atribuite teritorial Căilor Ferate din Republica Slovacă și Căilor Ferate Cehe: Košice-Žilina și respectiv Žilina-Bohumín.
Linia de cale ferată s-a născut în urma unui privilegiu regal imperial emis la 26 iunie 1866 de către autoritatea austro-ungară companiei feroviare private, Kaschau-Oderberger Bahn, pentru construcția unei linii de cale ferată care să facă legătura între Bohumín și zona industrială și exploatarea cărbunelui din Silezia (pe atunci în Prusia) cu cea a Ungariei și orașul maghiar de atunci Košice, în Slovacia de azi de est. Din lipsa fondurilor suficiente, construcția a avut dificultăți inițiale rezolvate în urma intervenției băncilor anglo-austriece.
Între 1 februarie 1869 și 1872 a fost finalizat traseul dificil de 362 km prin munți. Această calea ferată, în prezent electrificată la 3.000 volți, curent continuu, este importantă pentru transportul de mărfuri: a produselor agricole, cărbune, minerale și cherestea.
Pentru a marca aniversarea unui secol și jumătate de la darea în exploatare a acestei linii, pictorul, ilustratorul și gravorul ceh Dušan Kállay (1948) a realizat macheta unui timbru, în care vedem o locomotivă cu abur pe care se urcă diferiți muncitori și operatori feroviari.
Gravat de Jaroslav Tvrdoň (1950), marca poștală a fost tipărită în Republica Cehă de Tiskárna Hradištko în blocuri compuse dintr-un timbru, cu valoarea nominală de 1,85 euro (58 de coroane în cazul timbrului ceh), două viniete cu tematică similară și o hartă de la sfârșitul secolului al XIX-lea ca fundal.
Publicitate
22 martie 2022
150 de ani de la darea în exploatare a liniei de cale ferată dintre Košice și Bohumín
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu