Publicitate

19 decembrie 2017

Avem timbre dar... de fapt, nu le avem!

A trecut deja un an de zile de când prefer să-mi lipesc singur timbrele pe corespondența expediată, pe care o las cu mânuța proprie în cutia roșie din fața oficiului poștal. Și asta deoarece de fiecare dată când sunt nevoit să ajung la ghișeu mă simt furat și jignit fiind pus în situația de a plăti niște servicii de care nu am nevoie și nu le solicit. Și mă refer în mod explicit la plata expedierii corespondenței în regim prioritar (când eu nu doresc acest lucru) pe motiv că în oficiul poștal nu se găsesc timbre cu valori nominale aferente unui serviciu neprioritar.
La ora actuală cele mai uzuale servicii poștale sunt:
Corespondenţă internă standard 1,30 lei (neprioritar); 1,40 lei (prioritar)
Corespondenţă internaţională standard 3,50 lei (neprioritar); 4,00 lei (prioritar)
Mai există următoarea categorie, pentru care nu mai am garanția că se mai aplică pe corespondență timbre, locul lor fiind luat de tot felul de însemne și coduri de bare:
Corespondenţă internă cu ramburs 4,30 lei
Corespondenţă internă cu confirmare de primire 6,30 lei
Corespondenţă internaţională cu ramburs 19,20 lei
Corespondenţă internaţională cu conf. de primire 27,20 lei
Revenind la problema noastră, am primit ecouri și din țară (pe mai multe grupuri de discuții) cum că nu ar fi timbre cu valorile nominale solicitate (în special valori mici), iar cei de la poștă spunând că „nu există în depozit”. Am întocmit un document (vezi foto) cu emisiunile de timbre, defalcate pe valori nominale, în care am indicat tirajul dedicat CNPR (sursa Romfilatelia). După cum se poate observa, până la această dată au fost emise în anul 2017 nu mai puțin de 44 de emisiuni filatelice (până la finalul anului se mai așteaptă una) totalizând un număr de 150 de valori nominale diferite sub forma a 2.296.500 timbre (revin la închiderea planului de emisiuni - de îndată ce informațiile vor fi publice). Defalcat avem de a face cu 14 valori nominale diferite, după cum urmează:
1,30 lei: 2 emisiuni, 1.176.000 timbre
1,50 lei: 1 emisiune, 4.800 timbre
1,60 lei: 1 emisiune, 28.000 timbre
1,80 lei: 1 emisiune, 1.600 timbre
2,20 lei: 9 emisiuni, 34.500 timbre
2,50 lei: 12 emisiuni, 57.600 timbre
2,70 lei: 6 emisiuni, 145.800 timbre
3,50 lei: 14 emisiuni, 125.700 timbre
4,00 lei: 15 emisiuni, 139.700 timbre
și am să mă opresc aici, situația valorilor nominale mai mari putându-se studia din imaginea anexată. Prin urmare, după cum se observă, timbre s-au tipărit, destule zic eu. Ce ne facem însă că ele nu ajung la timp acolo unde trebuie să-și desfășoare menirea?! Din această cauză, nu sunt singurul îngropat în timbre cu nominale de 1 leu și 3,30 lei cu care nu pot face pereche pentru a putea trimite o carte poștală pentru care am nevoie de timbre de 1,30 lei sau 3,50 lei. De mai bine de trei luni caut timbre cu nominale de 2,50 lei și nu găsesc. Voi vă găsiți timbrele de care aveți nevoie? Dacă nu vă invit să completați chestionarul din partea de jos a primei pagini a blogului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Publicitate

Persoane interesate