Locomotiva diesel-electrică de 3000 CP, supranumită „Didina”, a fost produsă la Electroputere Craiova între 1978-1983. În total au fost fabricate 23 de locomotive în seria 060 DC clasa 66 și 67, folosite pentru transportul de călători și mărfuri.
Locomotiva putea atinge o viteză maximă de 160 km/h, avea o frână automată de tip Knorr D2 și era echipată cu un motor diesel ALCO tip 12R251 FLO în 4 timpi, cu supraalimentare, cu 12 cilindri în V la un unghi de 45 de grade. Tipul motorului a fost adaptat pentru fabricarea la Reșița, iar puterea motorului la turație nominală era de 3.000 CP. Forța maximă de demaraj era de 350 kN, iar forța în tracțiune continuă fiind de 238 km.
Locomotiva avea o capacitate a rezervorului principal de motorină de 6.200 l, o capacitate a rezervorului de apă de 1.300 l, o capacitate a rezervorului de ulei de 1.140 l, o capacitate a rezervorului principal de aer de 1.000 l și o capacitate a rezervorului de nisip de 0,8 m³. De asemenea, locomotiva este echipată cu instalație pentru încălzirea trenului (varianta pentru călători), priză pentru alimentare WIT, iar consumul specific de combustibil este în intervalul 161-166 g/CP.h, iar consumul specific de ulei este de 1.7 g/CP.h.
În depoul Iași au fost aduse opt locomotive, care au fost folosite la tracțiunea trenurilor pe rutele Iași - Tecuci - Focșani și Iași - Pașcani. Din păcate, în primul an de utilizare, locomotivele DD au suferit defecțiuni majore, fapt ce a dus la neutilizarea lor în cadrul perioadei de garanție, fiecare dintre cele opt locomotive fiind neutilizabilă timp de 1-6 luni. În anul 1986, niciuna dintre locomotivele DC din parcul depoului Iași nu a fost folosită, acestea fiind staționate în termenul de garanție.
Au fost aduse îmbunătățiri locomotivei în anii următori, printre care se numără:
- o instalație automată de detectare și avertizare a incendiilor de tip ICPTT, introdusă în anul 1980;
- un sistem de frânare cu disc și frână electromagnetică de cale, adăugat în anul 1985;
- transmisia electrică în curent alternativ, implementată în anul 1986.
Poziționarea diferită a grilelor de ventilație și a hublourilor din sala mașinilor reprezintă o diferență ușor observabilă la exterior între locomotivele de 3000 CP și cele de 4000 CP din clasa 70.
Din păcate astăzi, în România, nici o Didină de 3000 CP nu se mai află în stare de exploatare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu