Locomotivele LDE 125 au fost produse de către Uzinele 23 August din București (mai târziu denumite Faur S.A.) și au fost special concepute pentru manevră grea și tracțiunea trenurilor de călători și marfă pe linii secundare.
Datorită performanțelor excelente în exploatare, LDE 125 a devenit foarte populară în România, fiind comandată de numeroase mari combinate și întreprinderi românești.
Între anii 1977-1987, au fost fabricate 152 de exemplare, care au fost utilizate în special de către unitățile cu manevră feroviară grea și continuă, cum ar fi Combinatul Siderurgic Galați, Întreprinderea Minieră Motru, S.U.T. Canal Dunăre-Marea Neagră și combinate chimice, de celuloză și hârtie.
Locomotiva LDE 125 a fost, de asemenea, produsă și pentru export, fiind fabricate 13 exemplare în total: 3 pentru Polonia și 10 pentru Brazilia, beneficiarul fiind compania Mendez, care construia o cale ferată în Iraq.
Aceste locomotive au fost concepute exclusiv pentru ecartament normal (1435 mm) și sunt utilizate și la manevre în gări, triaje, unități industriale, porturi, etc. O caracteristică notabilă este reprezentată de motorul Diesel supraalimentat tip 6 LDSR 28B, cu 6 cilindri în linie, ce are o putere nominală de 1250 CP la o turație de 750 rotații/min. Transmisia este formată dintr-un generator principal tip GP 990/12, un generator auxiliar tip GA 575/8 și motoare de tracțiune tip GDTM 553 F. Motorul permite o viteză maximă de 100 km/h și dezvoltă o forță de tracțiune de 22,5 t. Forța de tracțiune minimă de durată este de 12 t.
Alte caracteristici tehnice:
Lungimea între tampoane: 14.800 mm
Înălțimea maximă: 4.630 mm
Lățimea maximă: 3.070 mm
Greutate: 70 t
Greutate în serviciu: 76 t
Capacitate rezervor combustibil: 3.000 l
Sarcina maximă pe osie: 19 t
Diametrul roților: 1110 mm
Raza minimă în curbă: 120 m (în linie curentă) și 100 m (în linie de garare)
Tip frână: automată și directă cu aer comprimat și frână de mână.
În cadrul CFR, aceste locomotive au fost încadrate în două clase distincte: Clasa 69, echipată cu un singur compresor și Clasa 73, dotată cu două compresoare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu