În data de 28 mai 1977 a fost lansat la apă supertancul petrolier românesc Independența, construit la Șantierul Naval Constanța după proiectele ICEPRONAV Galați. Acesta avea o capacitate de 150.000 de tone și trebuia să transporte produse petroliere din Asia și Africa, fără a mai depinde de importurile din URSS.
La lansarea navei, Elena Ceaușescu a fost „nașa” și a aruncat sticla de șampanie spre bordaj, dar aceasta nu s-a spart, ceea ce a fost considerat un semn rău de către marinari.
Cu toate că Independența avea caracteristici impresionante pentru acele vremuri - o lungime de 302 metri, o lățime de 46 metri, o înălțime de construcție de 22,5 metri, un pescaj de 17,35 metri, putea transporta aproximativ 164.000 de tone de petrol, avea o viteză de 16 noduri pe oră și o autonomie de 18.000 de mile marine - tragedia s-a abătut asupra ei în data de 15 noiembrie 1979.
În timp ce străbătea Strâmtoarea Bosfor cu petrol la bord, a fost lovită în tancurile de la babord de un cargo sub pavilion grecesc, urmată de o serie de explozii și incendii uriașe care au durat aproape o lună de zile. Chiar și Biserica Sfânta Sofia a fost afectată de suflul exploziilor.
Din cei 45 de membri ai echipajului, doar trei au supraviețuit, având inspirația de a se arunca peste bord. Nava a ars aproape o lună de zile în ciuda încercărilor autorităților turce de a lichida incendiile. Comandantul cargoului grecesc a primit câteva luni de închisoare și câteva mii de dolari amendă. Nava mândrie a flotei române a fost abandonată în Turcia.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu