Istoria companiei Porsche începe în Boemia, unde la 3 septembrie 1875, în Maffersdorf, se năştea Ferdinand Porsche. Era cel de-al treilea copil al lui Anton Porsche şi al soţiei sale Anna. Când este inventat automobilul, Ferdinand Porsche avea deja 11 ani. De mic era interesat în mod special de electricitate, instalând la vârsta de 13 ani sonerii electrice şi asigurând alimentarea cu energie electrică a casei părintești trei ani mai târziu, la vârsta de 16 ani.
După încheierea uceniciei în cadrul companiei tatălui său, fiind pasionat de tehnică şi talentat în acest domeniu, Ferdinand Porsche îşi începe în 1893 cariera la Concernul de Uzine Electrice Bela Egger & Co din Viena.
Dezvoltând motorul integrat în roată, el uimeşte lumea auto la Salonul de la Paris din 1900 unde prezintă un autovehicul cu tracţiune pe toate cele patru roţi, numit „System”. Aceasta a fost prima maşină cu tracţiune integrală din lume. Pentru a-i crește potențialul (bateriile plumb-acid reprezentau o povară grea la vremea respectivă), Porsche a deschis un nou capitol cu hibridul „Semper vivus” care avea motoare suplimentare pe benzină pentru a putea furniza mai multă energie.
Acest principiu avea să fie utilizat 70 de ani mai târziu la construcția autovehiculul selenar al NASA. Mai trec câțiva ani și primul automobil hibrid din lume, un autovehicul cu propulsie cu benzină şi electrică, provine de la Ferdinand Porsche.
Pe data de 27 ianuarie 2023, administrația poștală a Austriei a pus în circulație în cadrul emisiunii multianuale „Inventatori austrieci” o marcă poștală, cu valoarea nominală de 1 euro, în onoarea lui Ferdinand Porsche și a primului său automobil electric. Timbrul, machetat de către David Gruber, are dimensiunea de 31,8 x 50 mm, dantelura de 14 unități în pieptene și un tiraj de 360.000 exemplare paginate în coli de 10 (2 rânduri x 5 coloane). Pe două dintre manșetele colilor (aferente mărcilor doi și patru de pe rândul de jos) este reprodusă semnătura inventatorului, iar pe manșetele laterale apare imaginea stilizată a unui automobil de epocă. (Surse: Porsche România, Colenect și Vaccari News)
Publicitate
02 aprilie 2023
Ferdinand Porsche și automobilul electric
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu