Publicitate

06 octombrie 2024

Reînvierea liniei feroviare Tajuña din Madrid

Una dintre cele mai esențiale linii feroviare din secolul al XIX-lea a fost cea care lega Arganda del Rey de Madrid. Deși a fost abandonată în anii 1950, vechile locomotive cu abur au fost conservate și restaurate în 2001. Astăzi, un tren destinat turismului este tras de celebrele locomotive cu abur circulă pe una dintre secțiunile istorice ale traseului.
Această linie cu ecartament îngust (având doar un metru lățime) a fost deschisă în 1886 pentru a conecta Madridul cu orașul Arganda del Rey. Vagoanele puteau transporta atât pasageri, cât și mărfuri. Cunoscută sub numele de calea ferată Tajuña, linia a reprezentat un ax vital de comunicare pentru zonă, dar noile conexiuni din anii 1950 au făcut ca vechiul tren să devină învechit. Din această cauză, linia a căzut în dezafectare până când, în 1997, ultima porțiune încă activă a fost închisă.
Patru ani mai târziu, în 2001, Comunitatea Madridului a decis să redeschidă porțiunea dintre stația La Poveda și Laguna de Campillo. Această reactivare a traseului a reprezentat o recuperare istorică și o importantă atracție turistică. În curând, două vechi locomotive fabricate la începutul secolului al XX-lea, cunoscute sub numele de Arganda și Ávila, au fost restaurate și sunt încă în funcțiune.
Trenul, administrat de organizația non-profit Centro de Iniciativas Ferroviarias Vapor Madrid (CIFVM), își continuă traseul. În fiecare weekend, parcurge aproximativ patru kilometri într-o călătorie de 45 de minute, la o viteză redusă. Pe parcursul său, traversează Parcul Regional de Sud-Est, unul dintre locurile bătăliei de la Jarama, și trece pe deasupra podului Arganda del Rey, cel mai lung pod metalic feroviar din Comunitatea Madridului.
Timbrul, emis în anul 2023 de serviciul poștal spaniol, prezintă un tren cu abur perfect restaurat, călătorind prin peisajul modern al Madridului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Publicitate

Persoane interesate