Publicitate

13 ianuarie 2024

ET 420 / 421: locomotivele electrice pendulare pentru transportul de pasageri din Germania

Germania Federală, 1975 (FDC).
Clasa ET 420 / 421 reprezintă o serie de locomotive electrice de tip pendular, utilizate în principal în rețeaua de transport feroviar din Germania. Aceste locomotive au fost produse în perioada anilor 1969-1986 de către compania germană de inginerie electrică și echipament feroviar, MAN și au fost utilizate pe scară largă de către Deutsche Bundesbahn (compania feroviară federală germană) și succesoarea sa, Deutsche Bahn AG.
Berlin, 1975.
Locomotivele ET 420 / 421 au fost concepute pentru a asigura servicii de transport de pasageri în zonele urbane și suburbane, fiind adaptate pentru a circula pe linii ferate electrificate. Ele sunt dotate cu motoare electrice și un sistem de suspensie pendulară, care permite o mai bună adaptare la curbe și accelerații/decelerații bruște în timpul călătoriei. Acest design al suspensiei pendulare ajută la menținerea confortului pasagerilor și la reducerea riscului de deraiere în timpul virajelor.
Berlin, 1975 (plic special).
Seria ET 420 / 421 a fost proiectată pentru a fi utilizată în servicii regionale și suburbane, oferind o capacitate mai mare de transport și o viteză de operare decentă. Aceste locomotive au fost echipate cu multiple unități, permițându-le să fie cuplate în trenuri mai lungi și să transporte un număr mare de pasageri.
Berlin, 1975 (carton filatelic).
Ele au fost, de asemenea, proiectate cu accent pe eficiența energetică și durabilitatea, reducând consumul de energie și emisiile poluante.
De-a lungul anilor, seria ET 420 / 421 a suferit modernizări și actualizări tehnologice pentru a răspunde cerințelor în continuă schimbare ale industriei feroviare. Cu toate acestea, în ultimii ani, unele dintre aceste locomotive au fost retrase din circulație, înlocuite de modele mai moderne și eficiente din punct de vedere energetic.
Locomotivele ET 420 / 421 au jucat un rol important în rețelele de transport feroviar din Germania, asigurând transportul de pasageri în zonele urbane și suburbane.
Germania Federală, 1975.
Ele au fost un simbol al mobilității și conectivității, contribuind la dezvoltarea infrastructurii de transport feroviar și la creșterea eficienței în domeniul transporturilor publice.
În anul 1975, administrațiile poștale din Germania (atât cea din Republica Federală cât și cea din Berlin) au emis un timbru cu valoarea nominală de 10 pfenigi în cadrul emisiunilor de uzuale dedicate industriei și tehnicii. Diferențele minime dintre cele două timbre constau în tonalitățile de culoare a imprimării (cele din Germania Federală având nuanțe mai puternice) și a hârtiei utilizate, precum și a melismelor.
Germania Federală, 1975 (carton filatelic).
Diferențe mai deosebite pot fi însă observate pe materialele filatelice adiacente, precum FDC-urile și plicurile speciale emise cu acest prilej. Emisiunea a fost reeditată și în 1978 cu mici diferențe. Tirajul cumulat foarte mare al acestui timbru (în toate variantele sale) au dus la utilizarea sa în francarea corespondenței o bună perioadă de timp, precum și la realizarea de piese filatelice, mai ales în spera filateliei feroviare (chiar dacă nu au o legătură directă cu acest model de locomotivă - motiv pentru care piesele pe care le-am identificat nu au fost incluse în prezentul material).

Berlin, 1975, plic special (circulat).

Berlin, 1978 (FDC).

Germania Federală, 1975 (plic special).

Germania Federală, 1975 (plic special).

Germania Federală, 1975 (plic special).

Germania Federală, 1975 (FDC).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Publicitate

Persoane interesate