Publicitate

21 aprilie 2024

Locomotiva cu abur rusescă Seria V (2-2-0) - o bijuterie a tehnologiei feroviare din 1845

În anul 1845, în mijlocul unei perioade de revoluție industrială în creștere, o locomotivă cu abur de pasageri de tip 2-2-0, cunoscută sub numele de „Seria V”, a fost fabricată în Rusia, devenind una dintre cele mai impresionante inovații ale vremii în domeniul transportului feroviar. Această locomotivă a avut un impact semnificativ asupra dezvoltării căilor ferate și a revoluționat modul în care oamenii călătoreau.
Locomotiva cu abur Seria V era o capodoperă a ingineriei feroviare a secolului al XIX-lea. Configurația sa 2-2-0 se referea la roțile sale: două roți directoare în față, două roți motrice în mijloc și nicio roată de sprijin în spate. Această configurație a permis o stabilitate crescută și o manevrabilitate mai bună, făcând locomotiva Seria V ideală pentru transportul de pasageri pe distanțe lungi.
Locomotiva Seria V era o mașină care dezvolta o forță impresionantă pentru acea epocă. Cu un motor cu abur puternic și eficient, această locomotivă putea atinge viteze remarcabile, depășind cu ușurință alte mijloace de transport terestre de la acea vreme. Această performanță a permis reducerea semnificativă a timpului de călătorie între orașe și regiuni, ceea ce a avut un impact semnificativ asupra dezvoltării economice și sociale a regiunilor deservite.
Locomotiva Seria V a jucat un rol esențial în dezvoltarea căilor ferate din Rusia. A contribuit la creșterea rețelei feroviare rusești și la îmbunătățirea legăturilor între orașele și regiunile din țară. Această dezvoltare rapidă a infrastructurii feroviare a Rusiei a avut un impact semnificativ asupra modernizării economiei și a transportului de persoane și mărfuri în acea perioadă.
Astăzi, locomotiva cu abur Seria V este considerată o bijuterie a patrimoniului feroviar rus. Multe exemplare au fost restaurate și păstrate în muzee și colecții private. Aceste locomotive reprezintă un exemplu important al tehnologiei feroviare și o mărturie a timpurilor în care locomotivele cu abur au fost inovații de vârf în domeniul transportului.
Ca dovadă, ea a fost imortalizată pe marca poștală cu valoarea nominală de 3 copeici pusă în circulație de Administrația Poștală a Uniunii Sovietice pe data de 20 aprilie 1978. Ea face parte din prima serie de mărci poștale dedicate Istoriei Locomotivelor Rusești. Au fost tipărite 6.500.000 exemplare paginate în coli de câte 15 mărci poștale (3 x 5). Timbrele au dimensiunea de 65 x 32,5 mm și dantelura, în pieptene, de 11¾ unități. Macheta a fost realizată de către artistul grafic N. Kolesnikov. A fost prima locomotivă care a circulat pe linia de cale ferată St. Petersburg - Moscova în anul 1845.
În concluzie, locomotiva cu abur Seria V, fabricată în 1845, a fost o inovație tehnologică semnificativă în dezvoltarea căilor ferate din Rusia și în lumea transportului feroviar în general. Cu designul său impresionant și performanțele sale remarcabile, această locomotivă a schimbat pentru totdeauna modul în care oamenii călătoreau și a contribuit la dezvoltarea infrastructurii feroviare și a economiei ruse. Astăzi, ea rămâne o bijuterie a patrimoniului feroviar și o mărturie vie a trecutului glorios al transportului feroviar.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Publicitate

Persoane interesate