Publicitate

29 iulie 2023

Locomotiva diesel-electrică LDE 2100: putere și performanță în mișcare

Locomotiva LDE 2100 (clasa 060-DA) este o locomotivă diesel-electrică de fabricație românească, construită la Electroputere Craiova, în perioada 1959/1960-1981/1993. Este o locomotivă de mare putere, utilizată pentru tracțiunea trenurilor de marfă și de călători.

LDE 2100 are o putere maximă de 2600 kW (2100 CP putere nominală, respectiv 2500 CP putere maximă teoretică) și o greutate de aproximativ 120 de tone. Este echipată cu motoare diesel de tipul Sulzer 12LDA28 sau MGO V12, care acționează un generator electric, care la rândul său alimentează patru motoare electrice de tracțiune, unul pentru fiecare osie a locomotivei. Aceasta înseamnă că tracțiunea este asigurată electric, iar motoarele diesel sunt utilizate pentru a genera energia electrică necesară.
Locomotiva LDE 2100 a fost folosită în special pe rutele feroviare cu o mare densitate de trafic, unde a fost capabilă să tracteze trenuri foarte grele cu o viteză ridicată (100 km/h la modelul DA și 120 km/h la modelul DA1). De asemenea, a fost utilizată și pentru transportul de mărfuri grele și voluminoase, cum ar fi containerele sau produse petroliere.
Deși LDE 2100 nu mai este produsă astăzi, multe dintre acestea sunt încă în funcțiune în România și în alte țări din Europa (Bulgaria, Polonia) sau Asia (China). Au fost construite un total de 2496 de locomotive LDE 2100, iar unele dintre ele au fost modernizate în ultimii ani, pentru a îmbunătăți performanța și fiabilitatea lor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Publicitate

Persoane interesate