Publicitate

26 iulie 2019

Și colecționarii plâng câteodată, nu-i așa?

Din sâmbăta în care Simona Halep a câștigat Wimbledon-ul la data de 13 iulie 2019 mi-am dorit să mai aibă parte de încă o emisiune filatelică. Asta după emisiunea din 2018, când din nou a făcut cinste României.
Astăzi Romfilatelia ne-a făcut o surpriză. Una așa de mare încât am ajuns un un ochi să plâng, iar cu altul să râd (de ciudă!). 
Dorința mi-a fost ascultată. Avem nu un timbru, ci chiar două! Dar nici măcar timbre, ci chiar colițe: una dantelată și una nedantelată. 
Reversul medaliei: niște tarife nesimțit de mari (28,5 lei, respectiv 53,5 lei)! Știam că rolul unui timbru este cel de a acoperi tariful expedierii unei coresponențe și nu cel de a rotunji veniturile, în mod grosolan, al celui care le emite. Și dacă tot vorbim de tarifarea corespondenței, mă întreb câte dintre cele 250 de colițe (din fiecare tip) vor ajunge pe coresponența externă cu greutatea cuprinsă între 500 și 2000 de grame?
Păcat că acest frumos eveniment (performanța Simonei) este umbrită de modul în care este exploatată.
Mihail Vămășescu este machetatorul celor două colițe care au dimensiunile de 76 x 110 mm (colița dantelată - cu timbrul de 36 x 72 mm), respectiv 101 x 102 mm (colița nedantelată).
Emisiunea este însoțită de 2 FDC-uri. Modelul cu colița nedantelată are un tiraj de 101 exemplare, iar cel cu colița dantelată are un tiraj de 201 exemplare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Publicitate

Persoane interesate