Concorde, supersonicul avion de pasageri dezvoltat în comun de către Franța și Marea Britanie, a fost unul dintre cele mai iconice și revoluționare aeronave din istorie. Construit între anii 1962 și 1979, Concorde a fost primul avion comercial care a depășit viteza sunetului și care a oferit pasagerilor zboruri transatlantice la o viteză fără precedent.
Coreea de Nord, 1987.
Construit într-un timp în care cursele aeriene erau încă o raritate și destinația finală era cel mai important factor pentru pasageri, Concorde a reprezentat o provocare tehnologică enormă pentru ingineri și proiectanți. Cu toate acestea, Concorde a reușit să treacă cu succes de toate testele și să devină o aeronavă de elită pentru pasagerii care doreau să ajungă la destinația lor mai repede decât oricând.
Nevis, 2007.
Primul zbor al Concorde a avut loc în 1969, iar în 1976 a început operarea regulată a zborurilor transatlantice de la Londra la New York și înapoi. Avionul era capabil să zboare la o altitudine de peste 18.000 de metri, la o viteză maximă de peste 2.100 km/h și putea transporta până la 128 de pasageri. Deși era un avion incredibil de rapid și de impresionant, Concorde avea un punct slab important: consuma o cantitate foarte mare de combustibil.
Mozambic, 2002.
Această problemă a dus la costuri ridicate pentru companiile aeriene care operau Concorde și a dus, în cele din urmă, la decizia de a pune capăt programului în 2003. Pe lângă costurile ridicate, Concorde a devenit subiectul unor controverse în urma unui accident tragic care a avut loc în 2000, când un avion Concorde s-a prăbușit la Paris, omorând 113 oameni.
Belize, 1979.
În ciuda acestor probleme, Concorde rămâne o aeronavă de referință și a lăsat o amprentă importantă asupra industriei aviatice. Pionieratul său în tehnologia supersonică a deschis calea pentru dezvoltarea de avioane supersonice mai noi și mai avansate, iar zborurile rapide și de elită au devenit o normă în ziua de astăzi pentru călătorii de afaceri și celebrități.
Teritoriul Francez Afars și Issas, 1969.
De-a lungul timpului, Concorde a devenit un subiect popular pentru emisiunile de timbre din întreaga lume, iar colecționarii de timbre au avut posibilitatea de a aduna timbre care ilustrau avionul supersonic în diverse situații și poziții. În special, multe țări care au avut parteneriate cu companiile care operau Concorde au emis timbre pentru a sărbători evenimentele importante, cum ar fi inaugurarea zborurilor sau aniversarea unor momente importante.
Volta Superioară, 1978.
Printre cele mai cunoscute emisiuni de timbre Concorde se numără cele emise de Marea Britanie, Franța, Germania, Belize, Coreea de Nord, Japonia, Mozambic, Nevis, Paraguay și Statele Unite ale Americii. Emisiunile de timbre includ o gamă largă de poze cu Concorde, de la zborul inaugural în 1976 până la ultimul zbor în 2003.
Bangladesh, 1978.
Pe lângă timbre, Concorde a fost un subiect popular pentru colecționarii de plicuri cu ștampila primului zbor. În plus, multe obiecte conexe, cum ar fi bilete de avion, meniuri și alte obiecte de colecție legate de Concorde, au fost adunate de colecționarii pasionați.
Jersey, 2007.
În concluzie, Concorde a fost o aeronavă incredibilă și revoluționară care a avut un impact important asupra industriei aviatice. Deși nu a fost fără probleme și controverse, Concorde a deschis calea pentru dezvoltarea de avioane supersonice și a demonstrat că zborurile comerciale la viteze uluitoare sunt posibile și pot fi o experiență unică pentru pasageri.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu